Kantoor

Lichtrijk kantoor te huur in Gent / Gentbrugge

Op zoek naar een kantoor te huur in Gent? Deelgemeente Gentbrugge is ook Gent en bovendien heel bereikbaar, op amper tien minuutjes van het stadscentrum. Bedrijvencentrum De Punt verhuurt verschillende kantoorruimtes tussen de 17 m2 en 110 m2 groot. De huurprijzen zijn ronduit schappelijk en variëren vanaf 100 euro -voor een werkplek in een gedeelde ruimte- over 480 euro -voor een eigen kantoortje- tot 3.080 euro per maand voor een grote eigen ruimte. Starters, sociale ondernemers of verenigingen komen in aanmerking voor een korting op onze huurprijzen. Ook meegenomen? In de prijs zit een uitgebreid dienstenpakket vervat zoals een gemeenschappelijke receptie, het gebruik van vergaderzalen, postverwerking en telefoonbeantwoording.

Mail ons of telefoneer naar 09 272 79 00. We geven je graag de nodige uitleg en een rondleiding. Je zal versteld staan van de prachtige lichtinval in onze gebouwen door de enorme glaspartijen, en van de aangename, professionele sfeer die er heerst.

Ben je op zoek naar iets meer dan bakstenen alleen? Dan zit je goed bij De Punt!

Ben je op zoek naar een ander kantoor te huur in Gent? Als bedrijvencentrum richten wij ons op ondernemers en organisaties die op zoek zijn naar iets meer dan bakstenen alleen. Niet minder dan 65 kmo’s vinden vandaag onderdak in De Punt en huren hier hun kantoren of een flexplek, een comfortabel werkplek in een comfortabele co-workingspace.

Bij De Punt geniet je volop ondersteuning. Dit dienstenpakket zit vervat in de maandelijkse huurprijs:

  • We ontvangen je klanten en leveranciers (maandag tot vrijdag van 8u tot 18u), begeleiden hen naar de juiste locatie ook als je niet aanwezig bent. Dat doen we ook ’s avonds en in het weekend bij vergaderingen/evenementen, maar dan op aanvraag.
  • Je krijgt 1 uur per week secretariaatswerk, zoals het verwerken van inkomende telefoons, ICT, post en pakjes, kopieer-, print- en scanwerk, inbinden documenten, mailingservice, Cambio, verzorgen catering/broodjes, net zoals jij het wilt.
  • Je maakt gebruik van de private parkeerplaatsen op de bedrijfsparking (285 plaatsen voor vergunninghouders), je klanten van parkeerplaatsen in de buurt (tarief stad Gent – zone groen).
  • 8 uur (of meer) per maand kan je een van de 12 vergaderzalen gebruiken, het auditorium gebruik je 1 (of 2) x per jaar (175 m², 40-120 personen).
  • Je kan jouw maatschappelijke of administratieve zetel bij ons plaatsen.
  • Je hebt 24/24 toegang tot jouw kantoor met toegangsbeveiliging.
  • Er is een ruime fietsenstalling (deels overdekt), fietsenberging / gratis gebruik van 4 bedrijfsfietsen (waarvan 1 elektrisch) en 3 doucheruimtes.
  • Per kantoor is er één telefoonnummer en –toestel.
  • Je kan gebruikmaken van keuken en refter (85 zitplaatsen), we verzorgen je afwas, bieden een poetsdienst aan en halen je afval op op aanvraag.

Energie en andere verbruiksgoederen (= kopieën, kantoormateriaal, telefoonkosten, elektriciteit, postzegels, poets, catering) betaal je volgens het verbruik.

Bedrijvencentrum De Punt werkt met dienstenovereenkomsten en niet met huurcontracten. Dit betekent concreet dat we flexibele opzegtermijnen hanteren en dat we alle ruimtes altijd koppelen aan een uitgebreid dienstenpakket.

Aangenaam werken in De Punt

Dat is inderdaad het grootste pluspunt dat wij je aanbieden als je een kantoor te huur in Gent zoekt: in De Punt is het aangenaam werken. Hier voelen dynamische ondernemers, starters én gevestigde waarden zich thuis. Iedereen heeft zijn eigen kantoor in hetzelfde gebouw, kruist elkaar in de lichtrijke gangen, ontmoet elkaar in de patio en in de gemeenschappelijke eetruimte – we weigeren die ruimte refter te noemen, want zoveel aangenamer – en begroet elkaar met de glimlach. En dat kleurt je dag! In de patio kan je trouwens genieten van een superlekker bakje koffie en leuke bijbabbels met collega’s.

Zodra je De Punt binnenkomt, voel je de warme sfeer. Daar hebben de hoge en sfeervolle ruimtes iets mee te maken, maar zeker ook het vriendelijke en opgewekte “goeiemorgen” van de mensen aan de receptie. Ze helpen jou én je bezoekers bij al je vragen, altijd even vriendelijk en professioneel. De Punt is veel meer dan alleen een werkplek, De Punt is een echte community van dynamische ondernemers die elkaar graag helpen.

Ook positief?

Ons bedrijvencentrum is goed bereikbaar, zowel met het openbaar vervoer als met de auto. We beschikken over een eigen parkeerterrein voor en naast het complex. De talrijke fiets- en wandelpaden in de buurt zijn ideaal om even te ontspannen, de benen te strekken en een frisse neus te halen. Duurzaam en ecologisch als we zijn, stimuleren we het fietsen graag. Daarom stellen we 80 fietsplaatsen ter beschikking waarvan 20 binnenshuis. Wanneer je maar wil kan je op pad met een van onze gratis bedrijfsfietsen, je kan zelfs de elektrische kiezen. Een douche achteraf is zo genomen. Ons gebouw is toegankelijk voor iedereen, ook rolstoelgebruikers banen zich makkelijk een weg door de wijde deuren.

Nog een uniek pluspunt? De keuken wordt gebruikt door het sociale bedrijf vzw Ateljee. In Arbed, het sociale restaurant zijn onze buurtbewoners en ondernemers van harte welkom. Ook Dégage, het grootste deelwagenplatform van Gent en omstreken, is hier gevestigd net zoals een zeventigtal andere verenigingen en ondernemingen. Een overzicht van alle ondernemers, wij noemen ze ‘bewoners’, vind je hier.

Overzicht vrije units, inclusief diensten

Kantoren

  • Kantoorruimte (voorbeeld, momenteel niet ter beschikking)
    • Kantoor C1.04 = 30,- m² (erfgoedgebouw, eerste verdiep), grote ramen, richting Dulle Grietlaan
      • voorbeeld C-gebouw
    • Kantoor A4.x = 51,48 m² (nieuwbouw, vierde verdieping), veel licht, richting Gentbrugge
      • voorbeeld A-gebouw
    • Voorbeelden van andere kantooreenheden:
      • Kantoor A3.x = 36,25 m² (nieuwbouw, derde verdieping), veel licht, richting Schelde, niet beschikbaar
      • Kantoor D1.x = 102,- m² (D-gebouw, eerste verdiep), grote ramen, richting Kerkstraat, niet beschikbaar

Op dit ogenblijk zijn we helemaal volgeboekt. De Punt werkt met flexibele dienstenovereenkomsten. Dit heeft als gevolg dat de situatie snel kan veranderen. Aarzel daarom niet om contact op te nemen voor de laatste stand van zaken via bedrijvencentrum@depunt.be of telefonisch op het nummer 09/2727900.

Bergruimte, ateliers en loodsen

  • Voorbeeld van een loodsunit:
    • Loods A0.x = 96.81 m² (nieuwbouw, gelijkvloers), grote sectionaalpoort, Dulle Grietlaan, niet beschikbaar

Al onze ateliers en loodsen zijn momenteel in gebruik. Dit kan op (korte) termijn veranderen. Aarzel niet om hierover informatie op te vragen.

Alle units worden verhuurd inclusief diensten (zie dienstenoverzicht hierbij). Vermits we werken met flexibele dienstenovereenkomsten komen er -wellicht- op korte termijn ruimtes vrij. Aarzel niet om contact op te nemen via  bedrijvencentrum@depunt.be of telefonisch via 09 2727900.

Nieuws


Bekijk alle nieuwsartikels

“We hebben voor De Punt gekozen als vaste stek. Het onthaal en de andere faciliteiten zijn dienstverleningen die onmisbaar zijn voor een starter. De sfeer en de gezellige drukte zijn kersen op de taart.”
Bram De Keulenaere, Mantis Consulting