Kantoor

Lichtrijk kantoor te huur in Gent / Gentbrugge

Op zoek naar een kantoor te huur in Gent? Deelgemeente Gentbrugge is ook Gent en bovendien heel bereikbaar, op amper tien minuutjes van het stadscentrum. Bedrijvencentrum De Punt verhuurt verschillende kantoorruimtes tussen de 17 m2 en 110 m2 groot. De huurprijzen zijn ronduit schappelijk: vanaf 110 euro voor een werkplek in een gedeelde ruimte en vanaf 480 euro per maand voor een eigen kantoor. Starters, sociale ondernemers of verenigingen komen in aanmerking voor een korting op onze huurprijzen. Ook meegenomen? In de prijs zit een uitgebreid dienstenpakket vervat zoals een gemeenschappelijke receptie, het gebruik van vergaderzalen, postverwerking en telefonie.

Mail ons of telefoneer naar 09 272 79 00. We geven je graag de nodige uitleg en een rondleiding. Je zal versteld staan van de prachtige lichtinval in onze gebouwen door de enorme glaspartijen, en van de aangename, professionele sfeer die er heerst.

Ben je op zoek naar iets meer dan bakstenen alleen? Dan zit je goed bij De Punt!

Ben je op zoek naar een ander kantoor te huur in Gent? Als bedrijvencentrum richten wij ons op ondernemers en organisaties die op zoek zijn naar iets meer dan bakstenen alleen. Niet minder dan 65 kmo’s vinden vandaag onderdak in De Punt en huren hier hun kantoren of een flexplek in een comfortabele co-workingspace.

Bij De Punt geniet je volop ondersteuning. Dit dienstenpakket zit vervat in de maandelijkse huurprijs:

  • We ontvangen je klanten en leveranciers (maandag tot vrijdag van 8u tot 18u), maken hen wegwijs naar de juiste locatie. Dat doen we ook ’s avonds en in het weekend bij vergaderingen/evenementen, maar dan op aanvraag.
  • Je krijgt 1 uur per week secretariaatswerk, zoals het verwerken van inkomende telefoons, post en pakjes, kopieer-, print- en scanwerk, Cambio, verzorgen catering/broodjes, net zoals jij het wilt.
  • Je maakt gebruik van de private parkeerplaatsen op de bedrijfsparking (285 plaatsen voor vergunninghouders), je klanten van parkeerplaatsen in de buurt (tarief stad Gent – zone groen).
  • Een afgesproken aantal uren per maand gebruik van de 12 vergaderzalen.
  • Je kan jouw maatschappelijke of administratieve zetel bij ons plaatsen.
  • Je hebt 24/24 toegang tot jouw kantoor met toegangsbeveiliging.
  • Er is een ruime fietsenstalling (deels overdekt), fietsenberging / gratis gebruik van 3 e-bikes.
  • Gebruik van 3 doucheruimtes.
  • Per kantoor is er één telefoonnummer en –toestel en toegang tot beveiligd netwerk via kabel.
  • Je kan gebruikmaken van keuken en refter (85 zitplaatsen), we verzorgen je afwas, bieden een poetsdienst aan en halen je afval op op aanvraag.

Energie en andere verbruiksgoederen (= kopieën, kantoormateriaal, telefoonkosten, elektriciteit, postzegels, poets, catering) betaal je volgens het verbruik.

Bedrijvencentrum De Punt werkt met dienstenovereenkomsten en niet met huurcontracten. Dit betekent concreet dat we flexibele opzegtermijnen hanteren en dat we alle ruimtes altijd koppelen aan een uitgebreid dienstenpakket.

Aangenaam werken in De Punt

Dat is inderdaad het grootste pluspunt dat wij je aanbieden als je een kantoor te huur in Gent zoekt: in De Punt is het aangenaam werken. Hier voelen dynamische ondernemers, starters én gevestigde waarden zich thuis. Iedereen heeft zijn eigen kantoor in hetzelfde gebouw, kruist elkaar in de lichtrijke gangen, ontmoet elkaar in de patio en in de gemeenschappelijke eetruimte – we weigeren die ruimte refter te noemen, want zoveel aangenamer – en begroet elkaar met de glimlach. En dat kleurt je dag! In de patio kan je trouwens genieten van een superlekker bakje koffie en leuke bijbabbels met collega’s.

Zodra je De Punt binnenkomt, voel je de warme sfeer. Daar hebben de hoge en sfeervolle ruimtes iets mee te maken, maar zeker ook het vriendelijke en opgewekte “goeiemorgen” van de mensen aan de receptie. Ze helpen jou én je bezoekers bij al je vragen, altijd even vriendelijk en professioneel. De Punt is veel meer dan alleen een werkplek, De Punt is een echte community van dynamische ondernemers die elkaar graag helpen.

Ook positief?

Ons bedrijvencentrum is goed bereikbaar, zowel met het openbaar vervoer als met de auto. We beschikken over een eigen parkeerterrein voor en naast het complex. De talrijke fiets- en wandelpaden in de buurt zijn ideaal om even te ontspannen, de benen te strekken en een frisse neus te halen. Duurzaam en ecologisch als we zijn, stimuleren we het fietsen graag. Daarom stellen we 80 fietsplaatsen ter beschikking waarvan 20 binnenshuis. Wanneer je maar wil kan je op pad met een van onze gratis bedrijfsfietsen, je kan zelfs de elektrische kiezen. Een douche achteraf is zo genomen. Ons gebouw is toegankelijk voor iedereen, ook rolstoelgebruikers banen zich makkelijk een weg door de wijde deuren.

Nog een uniek pluspunt? De keuken wordt gebruikt door het sociale bedrijf vzw Ateljee. In Arbed, het sociale restaurant zijn onze buurtbewoners en ondernemers van harte welkom. Ook Dégage, het grootste deelwagenplatform van Gent en omstreken, is hier gevestigd net zoals een zeventigtal andere verenigingen en ondernemingen. Een overzicht van alle ondernemers, wij noemen ze ‘bewoners’, vind je hier.

Overzicht vrije units, inclusief diensten

Kantoren

  • Kantoorruimte: ter beschikking!
    • Vanaf 1/12/2025:
      • C-gebouw (erfgoedgebouw), eerste verdieping, grote ramen
        • C1.14: 4 werkplekken (+- 30 m²)
        • C1.24: 4-6 werkplekken, zicht op de dakmoestuin (+-36 m²)

      • A-gebouw (nieuwbouw 2015), eerste verdieping, lichtrijk
        • A1.01a+b: 6-10 werkplekken, met aparte bergruimte (+-74 m², waarvan +- 6 m² berging)
    • Vanaf 1/01/2026:
      • C-gebouw (erfgoedgebouw), eerste verdieping, grote ramen

        • C1.21: 3-4 werkplekken (+- 26 m²)

    • Vanaf 1/02/2026:

      • C-gebouw (erfgoedgebouw), eerste verdieping, grote ramen

        • C1.15: 4 werkplekken (+- 30 m²)

Heb je meer info nodig?

Of wil je een bezichtiging aanvragen?

Contacteer ons!

Nieuws


Bekijk alle nieuwsartikels

“We hebben voor De Punt gekozen als vaste stek. Het onthaal en de andere faciliteiten zijn diensten die onmisbaar zijn voor een starter. De sfeer en de gezellige drukte zijn kersen op de taart.”
Bram De Keulenaere, Mantis Consulting