Drie jaar na de feestelijke opening van de nieuwbouw was het hoog tijd dat De Punt ook online een frissere aanwezigheid kreeg. Vandaag presenteert De Punt met digitale toeters en bellen zijn nieuwe website.
“Zeker na de uitbreiding en de nieuwbouw gaapte er een kloof tussen de sfeer die de Punt in de fysieke wereld uitstraalt en de website,” zegt algemeen directeur Piet Lietaer. “We wilden een online aanwezigheid waar ondernemers en organisaties snel de informatie konden vinden die ze nodig hadden, maar die ook de specifieke sfeer van De Punt vatte, zelfs voor mensen die ons nog niet kenden: no nonsens, lichtvoetig en toch stijlvol, open voor nieuwe ideeën, dynamisch.”
Het is niet meer precies te achterhalen wanneer de vorige website werd gelanceerd, maar het eerste nieuwsartikel dateert van augustus 2010. Negen jaar geleden dus. Dan is een website in internet-tijd de pensioenleeftijd al lang gepasseerd. Het was hoog tijd voor een website voor de jaren 2020.
Waar de vorige website eerder inside-out was georganiseerd, vanuit de interne organisatie en de bestaande afdelingen van De Punt, kijkt de nieuwe website resoluut outside-in.
De basisorganisatie van de website vertrekt vanuit de dubbele missie van De Punt: “Ruimte om te groeien” en “Sociaal ondernemen in actie”.
“Ruimte om te groeien” leidt de bezoeker in één, hooguit twee klikken naar concrete informatie over kantoren, ateliers, loodsen, vergaderzalen (met boekingssysteem), de evenementenzaal en het aanbod aan administratieve ondersteuning. Knappe foto’s vatten realistisch de sfeer en tonen, veel beter dan op de vorige website, hoe de kantoren en vergaderzalen van De Punt baden in het licht.
“Sociaal ondernemen in actie” geeft een overzicht van wat De Punt verstaat onder sociaal ondernemen, van de verschillende trajecten waarmee De Punt starters en aspirant-sociaal ondernemers inspireert en op weg helpt, en van het unieke Sociaal Investeringsfonds (SOIF) van De Punt, waar sociaal ondernemers terecht kunnen voor financiering van innovatie en groei.
De nieuwe website werd ontwikkeld door communicatiebureau Magelaan. “Al van in de analysefase hebben we heel vlot kunnen samenwerken met De Punt en met de mensen die de inhoud van de website verzorgen,” zegt zaakvoerder Leander De Cauter. “Het resultaat is een functionele website die technisch in orde is, en die visueel en verhalend perfect de identiteit en de waarden van De Punt weergeeft.”