BattMobiel onderscheidt zich van andere autodeelbedrijven door radicaal voor elektrisch vervoer te kiezen, van bakfiets to camionette. “De keuze voor elektrisch is natuurlijk ingegeven door duurzaamheidsoverwegingen, maar ook door comfort. Geloof me: Once you go elec, you never go back.” “Daarnaast willen we ook simpele en duidelijke formules aanbieden.” “Als je inschat dat je gemiddeld een dag per week een wagen nodig hebt, kies je voor een engagement van vier dagen per maand en betaal je voor (bijvoorbeeld een Renault Zoë) 120€ per maand, alle kosten inbegrepen. Dat is de BattFan formule.” “Voor gebruikers die zeer regelmatig de wagen nodig hebben is er BattMax: je betaalt via een lease bij BattMobiel 695 € per maand. Maar door de wagen bij niet-gebruik in het BattMobiel netwerk ter beschikking te stellen, kan je per dag 22.5 € besparen op die factuur.” In beide formules krijg je ook toegang tot de volledige BattMobiel-vloot voor de belangrijkere momenten des levens of als het iets meer mag zijn, en je, bijvoorbeeld, met de Jaguar of de Tesla op citytrip wil gaan.
BattMobiel startte twee jaar geleden in Gent en heeft er nu een vloot van 80 wagens en 300 gebruikers. “Tegen het einde van dit jaar mikken we op 140 elektrische wagens in Gent.” Onlangs breidde het autodeelbedrijf uit naar Deinze, Aalst en Mechelen. Andere steden staan op de planning. BattMobiel heeft sinds januari van dit jaar een onderkomen gevonden bij De Punt. “Ik kende De Punt al als passant. De sfeer is hier aangenaam. Je legt snel connecties met andere bewoners en het bedrijvencentrum kan heel dynamisch inspelen op plaatsbehoeften van een jonge onderneming. De bereikbaarheid is ook prima.” “Ik hoop dat we snel een extra wagen bij De Punt ter beschikking kunnen stellen.”